lørdag den 13. februar 2010

LIDT AF HVERT..!


Uha der er sket meget siden jeg skrev på min blog..!
Og selvom det er vinter og koldt derude,har jeg været noget optaget..!
Først og fremmest,var min twin så uheldig at bukke under for sin flytning tilbage til Ringkøbing.!Og hun er nu desværre blevet indlagt igen.Det er så resulteret i at jeg på ubestemt tid,skal passe hendes katte kælling Freya.I første omgang var der meget uro i hjemmet da jeg kom hjem med hende til hundene,men efter et par dage,faldt der ro over tropperne og specielt Qato er meget glad for hende..!På nedenstående video klip,kan man se hvor glade de er for hinanden..!


Det er sku rart at de alle tre har accepteret hinanden ,når nu hun engang SKAL være her..!Toxy synes også hun er meget sød,men viser det ikke ret gerne.Tossede hunde mand..!Hun er faldet godt til her og styrer de 2 hunde med hård hånd.!Qato og Freya'a ynglings leg er fangeleg.!Pludselig jerner de rundt i stuen med 100 km/t.Mega sjovt at se på..!

Så er jeg begyndt på agility instruktør uddannelsen igennem DKK.Det har været indtil nu, en ret fed oplevelse..!Det første kursus var basis uddannelsen.!Det drejede sig meget om DKK all around,men også om de forskellige hunde racer osv.!Kursus blev holdt i Ølstykke og var ret hyggeligt og lærerigt.!Kan godt anbefales.!

For en uge siden,var jeg så på kursus igen..!Denne gang var det i Næstved.!Kurset jeg var på var adfærd og håndtering..!Det var et super fedt kursus.Vi blev undervist af Erling og Annette Olsen.!De var sindsygt dygtige til deres hverv som undervisere..!Denne gang skulle vi også være udenfor og arbejde med fremmede hunde..!Vi skulle se på krops sprog,signaler til andre hunde osv.!Vi skulle også prøve at lære en fremmed hund et trick.Uha,jeg fik en 3 årig gammel Rottweiler..!Men hold fest den var super sød..!Man fik så kritik,ros og ris,under selve øvelsen.!Det gav rigtig meget..!Og jeg glæder mig ret meget til at jeg skal rigtig i gang med selve agility uddannelsen her i starten af marts måned.!
Derud over er jeg begyndt så småt at starte træningen op igen med hundene..!Toxy var for første gang i lang til til træning i søndags.!Hold kæft han var super mega god..!Hans felter sad lige i skabet og han var super tændt.!Dog tyv startede han en del,så det skal liiige på plads igen..!Qato er også begyndt igen.!han tegner rigtig godt og jeg har været så modig at melde ham til Fionia Cup.!Men kun i spring klasserne.Så vifår travlt med at lære felterne og ikke mindst slalom..!Herunder kan man se hvor dygtig den lille blå er blevet indtil nu.!


Jeg har været rundt at tage nogle billeder her i vinter..!Dem kan man se på dette link: http://picasaweb.google.com/lenetoxy/FuresEnJanuar2010#

Ingen kommentarer:

Send en kommentar