mandag den 11. januar 2010

MY DOG I GÖTEBORG 2010

Pia,Christine,Tash og jeg havde besluttet at vi gerne ville til My Dog i Sverige.Vi tog afsted fredag eftermiddag ved tre tiden.!Turen derop gik rigtig godt.!Vi kørte i 2 biler derop,da "spasserbussen" nok ikke kunne klare de hårde frost grader i Sverige,så det måtte blive sådan..Da vi kom til Göteborg,skulle vi lige ind forbi Messen,da jeg ikke havde fået mine starts numre osv.Men der var lukket desværre.Vi kørte så hen til vores Hotel for at pakke ud og få noget mad.Da vi havde spist gik vi en tur med hundene og gik i seng.
Lørdag morgen var noget hektisk.Christine skulle starte med Berta kl 8 og vi ankom til Messen tyve min i 8.Men vi nåede det..!

Toxy og jeg skulle så løbe vores 1 løb.Det var Sp3.Der var 63 deltagere i denne klasse.Toxy falder et par gange på banen og han har lidt svært ved at stå fast.Så det ender med en 22 plads med 15 fejl,men har vist den 5 hurtigste tid.Du kan se løbet herunder:


Næste løb den dag var Ag3.En bane med en masse tunnel..!Uha jeg havde ikke nemt ved at huske alle de gange de skulle igennem de tuneller.Men hold da magle.Jeg huskede dem skisme.!Der var 61 deltagere i klassen.Toxy tyvstarter vist lige,men jeg havde desværre ingen plig til at bare gå ud af banen igen.!Det var et mål jeg havde hjemmefra.Hvis han tyvstartede ville jeg gå ud af banen igen.
Vi kom igennem banen og havde et super fedt løb.Desværre river han på forhindring nr 2.Sænkede min arm da jeg skulle tage imod ham,men resten af banen kørte bare.Vi ender på en 10 plads i tiden 42.20 sek.Og havde 2 hurtigste tid i klassen..!Løbet kan ses herunder,men desværre er hele løbet ikke blevet optaget..!


Da klokken blev ca seks,tog vi tilbage til Hotellet,gik med hundene osv.Og kørte så derefter ind på Mac,for at få noget aftensmad.!Da vi kom tilbage til Hotellet igen stod den på ren afslapning.Det var skide hyggeligt.Og vores hunde var bare så gode til at være sammen alle sammen.No problemo.!Skønt.
Tash havde løbet skide godt den dag.Hun blev svensk champion i agility og fik et svensk spring cert,så jeg måtte jo lige tage et billede af hendes fine rosetter. Søndag morgen skulle vi så igen afsted til Messen.Hold fest detvar ikke nemt at stå op..Der var halv koldt på hotellet og bidende koldt udenfor.!Tash og Doobi beviser vist her hvor svært det var
Da vi kom til Messen var det de store hunde som var i gang..!Toxy og mit første løb var Ag3.Der var 51 i klassen.Toxy løber som en drøm og vi ender som nr 3 i tiden 34.94 sek.Banetiden var 43 sek,så man må sige vi havde en super tid..!Jeg førte næsten hele klassen,men de sidste ekvipager slog mig lige på falde rebet.!Men vi fik det svenske agility cert,hvilket jeg er super stolt over.Jeg har aldrig fået et cert før nogensinde,så det var meget stort for mig.Så nu må jeg se om jeg kan gå efter det de danske certer,så jeg kan få titlerne dansk og svensk champion.Det ville da være stort for mig,hvis jeg kan opnå dette i 2010.Det er da et mål,der vil noget..!Man kan se vores super ag3 løb her neden for:

Så gik der rigtig rigtig mange timer inden vi igen skulle i ringen..!Så tiden gik med indkøb,hygge og en masse ryge pauser og gåtur med hundene.Der var en super god stemning blandt de danskere der var med deroppe.!Alle heppede på hinanden og Jesper havde sit tude horn med,som da også blev luftet et par gange.!!!Der var rigtig mange tilskuere.Så det er helt sikkert ikke sidste gang jeg vil deltage til MY DOG..!
Sidste løb for denne gang var så Sp3.Der var 51 deltagere i klassen.Det var en meget fed bane med en noget svær slalom indgang.Men i dette løb,SKULLE Toxy bare blive liggende i starten,så det var sådan set det eneste mål for denne klasse..!Toxy blev fint liggende og på spring nr 6 river han ned.Jeg pressede ham max hele vejen og da vi når til slalomen,tror jeg at jeg får vist en forberedelse tilet blind cross,så han ryger lige ind bag ryggen på mig og VUPTI, vores første DISK til det stævne.Men jeg er super tilfreds med det løb alligevel.Jeg pressede ham og det var sjovt at se hvormeget pres, han lige kunne klare.Løbet kan man se herunder.

Da klokken blev kvart i seks,pakkede vi bilen og kørte hjem..!Pia og jeg havde en stille og rolig tur hjem og kl ca halv ni, var vi hos Christine hvor min bil stod..Skønt at være hjemme tidligt-trods den lange tur..!Tusind tak for en dejlig tur i det svenske land..!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar