lørdag den 23. juli 2011

DANIA CUP 2011

Fredag drog jeg og hundene til Herlufholm centret,for vi skulle deltage i Årets uge stævne som Kvistgård stod for at arrangere.Og da jeg er medlem af denne klub,synes jeg det var på sin plads at hjælpe fra starten af..
Fredag eftermiddag gik med at få sat det hele op.Gøre camping arealet klar til de over 200 campister skulle komme om lørdagen.
Jeg havde valgt at Toxy ikke skulle løbe ag3,for at skåne ham og Qato skulle løbe klasse 1 og de åbne.Så det blev til 4 løb om dagen.
Toxy har begyndende gigt i forpoterne og han har en gammel fiber skade i skulderen,så jeg var egentlig ligeglad om han tog sine felter eller ej,bare han og jeg havde det sjovt sammen.Men som ugen skred frem følte jeg ikke han gav sig fuldt ud og jeg trak ham de dage der var regnvejr,for ikke at risikere at han skulle rive op i sin gamle skade.Han løb fint nok til at starte med.God fart og ingen nedrivninger.Men som ugen gik blev han som en gyngehest at se på og jeg følte ikke hans fart var særlig hurtig.Det sidste SP 3 vi løb,gik jeg grædende ud af ringen,for Toxy kæmpede og han havde sku nok lidt ondt,tror jeg.Jeg havde vildt dårlig samvittighed over at have løbet det sidste løb og jeg besluttede at han ikke skulle løbe den sidste dag..Jeg var til massør med ham,som kunne fortælle at han var stiv og at han var meget spændt i forparten..Stakkels Toxy..Jeg har nu besluttet at han ikke skal løbe agility mere før engang i september..Selvfølgelig alt efter hvordan han har det.Desværre har Toxy det ikke nemt i sit lille hoved,hvis ikke han for lov til at udfolde sig.Også i dagligdagen herhjemme..Han er tydelig meget stresset over det og for tit dårlig mave..Så det er ikke altid helt nemt.Men han Dania Cup var en meget blandet fornøjelse, sådan rent følelses mæssigt.Jeg synes at banerne var ret så gode og ret så spændende at løbe.Toxy og jeg havde vist kun 1 fejlfrit løb og en del genneførte,men selvfølgelig og nogle disk igennem ugen.Men præmier var der ingen af til os.Men pyt nu være med det Vi havde det hyggeligt sammen.Og specielt da jeg tog en lang morfar med dem i stævne teltet.Lige noget for Toxy,som elsker at putte med sin moar :-)
Herunder er der videoerne fra vores løb igennem ugen til Dania Cup



Qato skulle kun løbe 2 løb om dagen.Et klasse 1 løb og et åben løb..Det bedste resultat var at han blev nr 2 ud af 81 hunde i en spring åben..Gal jeg var stolt.Han vandt også et ag klasse 1 løb,dog med 5 fejl..Qato og jeg havde mange fede løb som var lige ved og næsten.Men han er ikke særlig gammel og med hans fart,skal der tænkes hurtigt og præcist.Det er ikke altid lige nemt for mig at skulle nå det hele.Så alt i alt er jeg super tilfreds med vores løb til Dania Cup.Han klarede ugen fint og han nød det i fulde drag.
Herunder ses Qato's løb fra Dania Cuppen.Dog er hans fejlfrie løb desværre ikke blevet filmet

Det var et super fedt Dania Cup.Og ikke mindst det sociale..Der blev hygget big time hele dagen.Festen var igen i år hamrende sjov og med god underholdning.Der blev løbet rigitg meget flot agility og ikke mindst finalerne var spændende..Stort tillykke med vinderne af Dania Cup 2011.
GLÆDER MIG TIL NÆSTE ÅRS UGE STÆVNE I JYLLAND

Ingen kommentarer:

Send en kommentar