lørdag den 14. marts 2009

DYRLÆGE TJEK AF TOXY OG QATO

Igår var jeg med begge hunde til dyrlægen.Jeg valgte at tage begge hunde med på arbejde.Toxy er jo som sagt ikke særlig glad for mænd,så der blev han virkelig sat på en prøve..Min kollegaer er stort set kun mænd..!Men jeg synes han tog det virkelig pænt..!Mine kollegaer var meget forstående overfor Toxy's angst for mænd,han ikke kender.Og sidst på dagen havde Toxy fundet nogen farvoritter.Så det var da en stor succes.Qato fik fedtet sig godt ind og tog det også bare i stiv arm..!Han blev mødt med den størreste maskine vi har derinde,og han var stort set ret ligeglad med den..!
Vi kørte op til dyrlæge direkte efter arbejde.Det gik rigtig fint..Først på bordet var Toxy..Han var så fin som man kan være..Ingen anmærkninger,hvis man kan sige sådan???Dog lidt for meget tandsten..!man kan godt mærke på Toxy at vi har trænet meget med at stå på et bord.Godt nok er han ikke særlig tryk for dyrlæger,men han stod ikke og spændte i kroppen,som han plejede at gørefør i tiden.Så jeg bliver bare ved med bord træningen..Så jeg var rigtig glad.Qato er startet sit rabies forløb.Og ellers var han simpelthen så dygtig til at være på bordet..Han var slet ikke bange for dyrlægen,Pia.Han bemærkede slet ikke de 2 stik han fik.Måske fordi han havde travlt med at spise de lækre kiks,han fik af Pia..??Qato vokser jo helt vildt..Allerede nu som 12 ugers,vejer han 4.35 og højden er jeg ikke lige klar over..Men jeg tror nu ikke jeg får en skøn pony,som Søde Toxy ;-)Jeg har taget nogen billede af dem,hvor de leger og så selvfølgelig en 12 ugers billede af Qato..

Qato skal på udstilling i Ørbæk på lørdag.Så vi træner lidt "stå pænt"Toxy synes det virker interresant og vil også være med,men så snart jeg tager ham på bordet,vil han egentlig godt ned igen.Og desuden opdagede han at jeg også skulle fotografere,så var hans grænse altså noget.Toxy HADER at blive fotograferet.

Toxy og Qato nyder hinanden mere og mere.Qato blir frækkere og frækkere overfor Toxy..Toxy ignorerer det bare.Og Qato blir bare ved og ved..!Jeg nyder at sidde og se de 2 lege sammen..
Herunder kommer der lidt billeder af dem.


Det er ikke så slemt,som det ser ud til..Toxy er jo kæmpe i alt...Også hans tænder....!!!

Qato fik en lille lilla legetøjs abe med fra kennelen.Og undskyld,Charlotte.Den er blevet delt i 2 nu..!

Ha ha,jeg fik den..
På mandag skal jeg starte til hvalpe motivation med Qato.Vi skal gå oppe hos Annette Dalgård i Hillerød.Jeg glæder mig helt vildt.Og specielt fordi det umiddelbart virker som om han godt forstår hvad klikker træning er for noget..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar