torsdag den 19. marts 2009

PÅ BESØG HOS MIN KUSINE BITTA PÅ "DYREOASEN"

Igår var jeg og hundene med Kristina og Luka, ude hos min kusine Bitta på hendes pragtfulde sted :"DYREOASEN".Kristina skulle have undervisning i handling til udstilling.Vejret var super fedt og vi kom lidt for tidligt,så alle 3 hunde blev sluppet og de fik rigtig leget sammen inden undervisningen skulle starte..!
Mine hunde blev sat en i en kæmpe "hvalpe" indhegning,mens undervisningen var igang.Jeg ville også gerne lære noget af hende,så det ville blive for bøvlet at "slæbe" rundt med hundene.Desuden skulle jeg også være fotograf.!Alle Bitta's hunde løb frit omkring i en mega meget stor indhegning i mens og de fulgte meget med i, hvad der forgik på banen..!Her er det Cuba,Sycamore og min farvorit smukke aussie Diablo til højre.Tiden skred hastig fremad og Kristina og Luka blev dygtigere og dygtigere i løbet af den time.Bitta kom med en masse gode fif til hvordan man skal løbe med sin hund i ringen.Hun løb selv med Kristina for at vise hende,hvordan hun skulle løbe med Luka.Skridt længde osv.
Læg mærke til Luka på billedet.Det er vist ikke den måde man vinder på..!Men det var jo også træning til Kristina

Qato og Toxy tullede bare rundt og hygge sig i sin indhegning..!
Qato ville rigtig gerne lege med Bitta's hunde,men Toxy og Cuba havde lige et eller andet mande karlsmartheds trip kørende igennem hegnet.Men ingen knurren eller udfald,kun lidt "letten" ben,hver gang de passerede hinanden..!Da tiden var ved at være gået,skulle Luka en tur op på bordet..!Det gik rigtig godt.Bitta viste Kristina hvordan man skal gøre det og jeg må indrømme at det er mere omstændigt end jeg lige troede..!Der er godt nok mange finesser som skal være på plads.Men når det så er det,scorer man også en præmie.For det er ikke bare lige så nemt at udstille, som det ser ud til..!!
Da timen var slut,gik vi ned på Bitta's agility bane og jeg fik trænet lidt med Toxy.han var super tændt og hørte faktisk ikke så godt efter,men pyt med det i denne situation.Vi skulle jo bare hygge..Toxy,Luka og Qato løb lidt rundt og legede og efter et kvarter,kørte vi hjem igen.Det var en rigtig hyggelig meget lærerig eftermiddag.Jeg kan godt anbefale at tage nogen timer hos Bitta,inden man skal til en udstilling.Hun formår at gøre det til en rigtig sjov sport og hun er sindsygt dygtig til at lære fra sig..
Jeg har lagt billeder fra besøget,ind på mit picasa web album: http://picasaweb.google.com/lenetoxy/BesGHosBittaMarts2009#




Da vi kom hjem,var Toxy og specielt Qato rigtig trætte.Og jeg fangede dem lige i et stille minut

Ingen kommentarer:

Send en kommentar