søndag den 22. marts 2009

SHELTIE UDSTILLING I ØRBÆK

Igår drog Kristina og jeg til Fyn for at udstille de 2 brødre Luka og Qato.Kennel Shenaja var der selvfølgelig også og vi skulle sidde sammen med dem.Glæden og spændingen var stor og humøret højt.Også selvom vi skulle meget tidligt op.Jeg tog selvfølge Toxy med,selvom han ikke skulle udstilles.Vi kom frem klokken halv ni,så vi pakkede bilen ud og fik sat hvalpegården op.Og gik derefter med alle hundene.Bedømmelserne startede kl ti og dommeren var fra England og hed Malcom Hart.
Jeanette fra Shenaja,var så sød at gøre Qato klar,med saks,børste og lidt spray.Han var nemlig den første der skulle i ringen i Baby klasse hanner.Der var kun 5 hvalpe i denne klasse.1 tric,3 zoble og 2 blue merler.Qato var vist den yngste og efter min mening selvfølgelig den smukkeste..Jeg var simpelthen så nervøs,så jeg dårligt kunne holde linen i hånden.!De andre i ringen var nu meget flinke til at fortælle mig,hvad der skulle ske.Og jeg følte mig som en ren blondie.!Qato var rigitg dygtig til at bare stå stille,synes jeg.!Han var slet ikke fræk og når man stilte ham op,stod han bare helt stille.Men til sidst var der ved at være lidt kedeligt.Det blev så Qato's tur til at komme op på bordet.GISP,tænkte jeg.bare dommeren nu ikke snakker for meget til mig.Jeg er en spade til engelsk og når jeg nu var så nervøs,var jeg ikke sikker på jeg fattede hvad han ville spørge mig om.Men det rigitg godt.Han blev ved med at sige.Very nice color and a beautful dog.Jeg voksede 4 meter.
Da vi så til sidst skulle gå i den trekant,var Qato lidt ukoncentreret og jeg prøvede at gøre lidt for at han skulle gå nogenlunde pænt,når vi skulle gå op imod dommeren,så han kunne se,hvor godt den lille fyr bevæger sig..Vi fik et LYSERØDT BÅND og en rigtig fin kritik også GIK VI SKU VIDERE..Og nu galt det om hvem der var BEDSTE HAN BABY.Tilbage var der så Qato på 3 mdr og Hanne Hedegårds 5 mdr gamle blue merle fra Kennelen Elverlamshuset.Dommeren gik frem og tilbage til sekretæren flere gange.Jeg tror jeg vist nok jeg var lidt bleg i hovedet,for hold da op hvor var det spændende..Men endelige resultat blev, at Qato og jeg fik SL og anden bedste baby han på dagen.Så jeg er simpelthen så stolt og glad.Og ikke mindst en erfaring rigere..

Næste baby i ringen var Qato søster Dido.Hun er en del mindre i størrelsen,men til gengæld har hun et ego på størrelse med en kæmpe hund.Det var Charlotte fra Shenaja der gik med hende.Og det gik jo også bar super godt.Hun og Dido fik også et LYSERØDT bånd og GIK OGSÅ VIDERE.Og endelige resultat for Dido blev.SL og BEDSTE BABY TÆVE PÅ Jeg havde fat i mit kamera,men det var ikke super godt at tage billeder derinde,men nogen kunne da godt bruges..DAGEN.Så flot debut for de 2 små fra Shenaja af.Så blev det Kristina med storebror Luka.Han skulle ind i Junior klasse hanner.De så blændende ud og dommeren var også rigtig glad for Luka.Han gav ham en et RØDT BÅND og de GIK OGSÅ VIDERE.Deres endelige resultat blev.Nummer 4 i Junior klassen ud af 14.Så det var også mega godt.

Her er det Qato med hans fine lille pokal.SL og ANDEN BEDSTE BABY HAN

Her er det så den BEDSTE BABY PÅ DAGEN-TILLYKKE SHENAJA
Her det Luka.1 PRÆMIE og 4 VINDER-TILLYKKE Kristina



Jeg har igen lavet et album fra dagen,så der kan I bare hente billederne.Tak for en super hyggelig og lærerig dag.Det må vi gøre igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar