mandag den 20. april 2009

1 LANDSHOLDS SAMLING

I denne weekend har Toxy og jeg været til vores første landsholdssamling nogensinde.Jeg var super spændt og en smule nervøs faktisk.Samlingen fandt sted på en skole i Hornbæk.Lørdag havde vi besøg af en professionel coach fra firmaet Feggari.Jeg har før haft kendskab til dette Firma, igennem mit arbejde.Og jeg synes at det har givet mig enormt meget på det personlige plan.Det var super godt og meget lærerigt.Jeg synes at det fik rystet de "nye", meget godt sammen med de mere garvede ekvipager..Om eftermiddagen havde vi et agility løb uden tidtagning.Toxy og jeg havde ikke det bedste løb,og banen var mega lang.Jeg husker ikke helt,men jeg tror helt bestem vi blev disket..!!Jeg kan godt mærke at vi lige skal finde hinanden igen efter en laaaanng vinter pause.Efter alle havde været igennem banen,fik vi mulighed for at træne på ag banen.Der var også blevet sat en spring bane op,og der synes jeg at det gik noget bedre..!
Coachen Jens var med ude på banerne,hvor han talte med de forskellige ekvipager,hvis de havde behov for det..Og efter hvad jeg så,blev han da brugt en del..!!.Om eftermiddagen havde vi "konflikthåndtering" på programmet.Det var Jens, der underviste og jeg tror at der blev suget godt til sig.Det fede ved at det var en coach udefra,var at han ingen chance havde,for at vide noget om nogen os og nogen af de ting,der er sket i de forgangende år.Og at han ser objektivt på det hele.I løbet af weekenden, havde hver deltager en personlig samtale med Allan, hvor man talte lidt om ens mål for året og hvorfor man havde meldt sig til landsholdet...!Søndag formiddag fik vi besøg af Vappu Alatalo, som havde sponsoreret undervisning i spring teknik.Det var helt vildt fedt..Hun talte engelsk og jeg kunne næsten forstå alt hvad hun sagde.Jeg er jo sprog mongol..Efter en god times teori gik vi ud og hver enkelt hund, blev studeret af Vappu.Vi fik hver i sær,nogle råd til hvordan vi kunne forbedre vores hunde’s spring teknik.Toxy er jo meget ko haset på bagbenene og derfor er hans spring teknik ikke særlig optimal for ham.Så jeg fik af vide,at jeg fremover skal lade ham stå op,når jeg sætter ham til start.Jeg har altid dækket ham af,men det vil belaste hans forpart mere på sigt.Så det bliver en udfordring som skal afprøves for første gang på lørdag,når jeg skal til stævne.Men ellers sagde hun at han brugte sig selv fornuftigt og han havde en okay spring teknik over flere spring.Jeg skal nu 2-3 gange om ugen træne ham i spring teknik,så han får opbygget de muskler han ikke rigtig bruger nu.Jeg synes det var helt vildt spændende.
Om eftermiddagen skulle vi løbe et AG gennemløb og et SP løb,hvor der blev filmet og taget tid på os.Toxy og jeg blev sat i gang et par gange,for så at blive stoppet igen,da enten den ene eller anden ikke var klar.Trods disse forstyrrelser blev Toxy ligeså pænt siddende ved start.Så det var super positivt.Starten af banen gik rigtig godt synes jeg.Men ved forhindring nr 10 tager jeg imod ham for tidlig og Toxy tager springet bagfra.DISK og derefter kan jeg så ikke lige håndtere det.Måske var jeg alligevel lidt påvirket at situationen????!!Spring løbet gik heller ikke for godt..!Også en DISK.Jeg havde planlagt 2 blind cross efter hinanden.Nr 2 glemmer jeg og det går så op i hat og briller..!Men stadig.SÅ BLEV HAN VED START-STÅENDE.!!!Jeg har lært meget om mig selv,på denne samling,som jeg helt klart vil prøve at tage med mig til den næste samling i maj.Det var en super hyggelig weekend og jeg er rigtig glad for al den hjælp,jeg fik af de mere garvede landsholds ekvipager.Og selvfølge også bruge de værktøjer jeg har fået af Jens.Jeg synes også at mellem hunde ekvipagerne kom rigtig godt ud af den med hinanden socialt og støttede hinanden rigtig godt.!Imens jeg og Toxy var afsted,blev Qato passet ude hos Charlotte og Karsten.Han flyttede nærmest bare ind og han hyggede sig helt vildt med alle deres hunde..!Specielt Deres border Kengu,kunne Qato godt lide at lege med.De lå i lang tid og legede sammen ude på terassen og Karsten tog ca en 200 billeder dem.Tak,Karsten..!De var også i skoven hver dag,så Qato har rigtig hygget sig.Det er altså så skønt at han er så nem at få passet..!Men også ret synd for Charlotte,som skulle op et par gange om natten,fordi den lille ikke lige kunne holde sig..Sorry,Charlotte.Herhjemme sover nemt 10 timer:-)Og igår aftes faldt vi alle i søvn på sofaen,så jeg kom for sent på arbejde idag..!Længe leve vækkeuret..! TOXY 4 MDR

Ingen kommentarer:

Send en kommentar