fredag den 31. juli 2009

Qato på skue-Sheltiedagen 2009

Så nærmede sig tiden.hvor Qato skulle udstilles igen.Jeg synes han har udviklet sig til at blive en rigtig smuk dreng..!Han er nu på vej mod de 8 mdr og har skiftet stort set alt puppy pelsen.!Da jeg jo ikke er den store udstillings haj tog jeg Qato i bad torsdagen før.Det er ikke lige noget der passer "Herren",men faktisk opførte han sig rigtig pænt i badet.Godt det ikke er hver dag,man skal bade sine hunde.Hold da magle,et svineri bagefter..Da jeg hev hårtørren frem,begyndte Qato at angribe den og ville lege med den.Men efter nogle minutter,synes han det var super fedt..!Jeg fik min twin til at filme det,så klippet kan man se nedenfor her:


Nå,men lørdag morgen tog min twin og jeg til Helsingør.Da vi kom,var der ikke så mange frem mødte,men vejret var fedt.Og vi begyndte at sætte teltet op..!Efter et kvarters tid,kom Charlotte og Kristina.!De skulle også udstille deres "blå" nørder,Buddy og Luka..!
Først i ringen var Qato.Han skulle en i hvalpe klasse hanner.Der var 5 ialt i denne klasse.3 blue merler,1 sort/hvid og 1 tric.Jeg skulle stå først i rækken og derved også være den første der fik bedømt sin hund..!Det var også helt vildt cool,når man tænker på min sidste udstilling,hvor jeg løb den forkerte vej i ringen.Men pyt nu med det..!Det gik fint.Qato var bare så sød.Han travede rigtig pænt og hørte efter hvad jeg sagde.!Måske jeg næste gang,skal løbe lidt hurtigere,så hans skridt bliver lidt længere og derved viser hans bevægelser meget bedre.JUBIIII,vi fik et lyserødt bånd.!Særdeles lovende betyder det..!Så vi skulle vente til de andre i klassen havde været "på",så nu var det jo spændende at se hvad slut resultatet blev.
Det er den anden merle der vandt klassen..!Ikke at den ikke er pæn,men man synes vel altid at ens hund er den smukkeste.Meeen det synes dommeren bare ikke.!!!Qato fik en rigtig fin kritik,men vi endte så med at blive nr 4 ud af 5 mulige..!Han kritik ser man herunder:

Jeg har fået lavet en lille video fra ringen af,så kan I jo selv se,hvor super sej den lille hund han er..:

Omkring kl 14 pakkede vi så teltet sammen igen og kørte hjem.Det var rigtig hyggeligt at være til sheltie dagen,synes jeg.Men jeg var jo også i rigtig godt selskab må jeg sige.Jeg tog lige lidt billeder fra dagen,dem kan man se på dette link : http://picasaweb.google.com/lenetoxy/SheltieDag2009#(kopier det og sæt det ind)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar