søndag den 27. september 2009

VM 2009 i Dornbirn i Østrig.


Hold fest for en fed oplevelse...!Skal prøve kort at fortælle om turen til mit første VM nogensinde.
Mandag aften,tog jeg og Toxy ned til Natasha,hvor vi skulle overnatte,enden den lange tur til Østrig.!Det blev dog ikke til så meget søvn,for uret blev stillet til kl 3.30.Men pyt,for humøret var højt..!Vi tog færgen kl 05.15 fra Rødby.Vi kørte i Helle og Finn's røde "spasser" bus.God plads til hundene og ikke mindst til os 4 tobenede...!Da vi kom ned forbi Kassel,fik Gitte en besked fra Tommy Tell om at de sad i en kø grundet en væltet diesel lastbil.Der blev hånet godt og BANG,sad vi så i den samme kø.Det blev så til 3 timers venten på den tyske autobahn.Men vi da tiden til at gå med at bla. spille lidt kort,gåtur med hundene,lidt underholding med hvem der kunne lave de mest "fede spring" Tash vandt..!Nå,men efter godt 3 timer venten,begyndte vi så at køre mod Klaus,som den lille by hed i Østrig.Efter rigtig laaang tid,var vi endelig fremme.Tror klokken var 22.45.Så vi gik bare en lille tur med hundene og gik derefter i seng..!Det var et lille hyggeligt hotel som lå lidt oppe i bjerget og bedst af alt,var vi de eneste der boede der..!
Onsdagen var hvile dag.Efter morgenmaden tog hele styrken ind til Dornbirn messecenter.Vi skulle ind og se hvordan hallen så ud og lige tjekke faciliteterne.Jeg synes det var en kæmpe hal,men de "gamle" garvede synes ikke hallen var specielt stor..Der var ved at blive lagt gulvtæppe på og der hvor hundene skulle være var ved at blive sat op.Der hvor hundene skulle være,var en kæmpe lagerhal,hvor der var blevet lavet en masse rum ud af nogle store gitter hegn.Føj,for larm der blev,når samtlige hunde skulle være der..!Efter hal besøget gik vi amok i et nærliggende shopping center og da vi kom tilbage på hotellet,var der fælles gåtur.Egentlig var det en skide hyggelig tur,men Lene her,har ingen kondi og da de første 15 minutter af turen nærmest gik lodret,blev jeg nok lidt af en tude prinsesse!Men jeg opgav dog ikke og alt i alt ret fed tur.!Endelig blev det torsdag.
Både en fed dag,men kunne også ha blevet en lorte dag.
Tommy og jeg tog tidligt ud til hallen,for at gå en laaaang tur med Toxy og Olsen.De skulle nemlig måles endeligt.Vi begge var lidt meget nervøse over situationen,men vi fik da talt det igennem og blev enige om det bare skulle overståes.!De andre danskere kom og vi kom til dyrlæge kontrol.Toxy tog det rigtig pænt.Og var ikke bange for dyrlægen som han plejer at være her i Danmark.!Så......Efter dyrlæge kontrollen,skulle alle små og mellem hundene så måles.FUCK.Der var jeg seriøst (hvis jeg kunne)ved at ski.. i bukserne.Toxy er jo ikke specielt glad for fremmede,og det gør så, at han skyder ryg og og bliver helt stiv.!Tommy var først på bordet..!Desværre for Tommy,var den spanske måler ikke særlig flink..!Der var først blevet sagt okay fra en anden måler,men Spansker spaden, synes så åbebart ikke Olsen stod ordentligt,så han blev bedt om at gå en tur og komme tilbage.FUCK,tænkte jeg.Det kommer sku ikke til at gå godt for mig,tænkte jeg..!Toxy kom på bordet og Majbritt stod så for at stoppe pølser i munden på ham..!Da jeg havde stillet ham op,som jeg mente var korrekt,blev måle dimsen sat over ryggen på Toxy..Jeg husker intet andet end at Majbritt ligepludselig siger :Okay,Lene.Jeg fattede ikke hvad hun mente lige først.Men det gik jo så op for mig.Toxy bliver i mellem klassen..!42.6 cm.!Jeg jublede af glæde og kunne slet ikke stoppe igen.Nu skal jeg aldrig mere tænke over det..!Sikken en befrielse..!Og bedst af alt,så sluttede Toxy's agility karriere ikk.Godt jeg havde trænet "måling" knap et helt år.!Desværre for Tommy,trods rigtig fair og god behandling,blev Olsen målt til mellem klassen.Skide øv,for Tommy.Og jeg følte virklige med ham.Det gjorde vi alle faktisk..!Efter målingerne stod der så træning på progammet.!Alle lande havde 20 min hver.!Hold fest,det var stressende..!Men super fedt at prøve.Desværre nåede vi ikke at se banerne før vi skulle på,så de aftaler vi havde lavet hjemmefra,blev ikke helt overhold.Men alt i alt,synes jeg det gik super godt.!Toxy løb i hvert fald skide godt og tog det rigtig rigtig flot,synes jeg.!Vi blev så i hallen og så de andre lande træne.Og kl sent,tog vi tilbage til hotellet og tog alle sammen på restaurant og spiste.Da vi kom hjem fra det,havde vi samlings møde. Carina og Kåre var i mellemtiden kommet,så klokken blev da lidt sent inden Carina og jeg faldt i søvn.
Fredag var så dagen,hvor selve konkurencerne begyndte.Da ingen af mellem hundene havde fået skader og ej heller Deres førere,kunne jeg godt "slappe" af resten af turen.Jeg var jo "blot" reserve på mellemholdet,så jeg og Toxy kom ikke mere på det grønne gulv.Men alle reserverne var dog med til bade indmachen og udmarchen.Alle landene stod klar ude i den store lager hal,inden indmarchen,og er gal for en larm.!Man kunne dårligt høre hvad man selv tænkte.!

Det var en super fed oplevelse at komme ind i hallen.Man får et kæmpe sug i maven og måske en fed fornemmelse af stolthed også.!De danske supportere var simpelthen så fantastiske,da vi kom hen forbi dem.Jeg prøvede at filme det,men desværre er det ikke blevet særlig godt,men man kan godt fornemme hvad man kommer ind til..!
Fredagens konkurence for mellemholdet var HOLD SPRING.Det gik jo forrygende og efter dagens konkurence stod vi til en 4 plads.Total god stil.De andre 2 danske hold havde nogle disk og fejl,så jeg kan ikke huske deres placering efetr den første dag.Vi kom tilbage til hotellet ret sent igen.Vi gik så i seng,for man blir total træt i hovedet efter sådan en lang dag i hallen.
Lørdagen skulle der løbes HOLD løbene færdigt.!Desværre for både Gitte og Dorthe havde de fejl,men Tash var fejlfri.Så den 4 plads blev så til en endelig 10 plads ud af vist nok 29 hold.!De andre danske hold,er jeg ikke klar over hvilken placering de endte på.!Der blev også løbet individuelle løb.Det gik meget blandet.Men Jeg må skisme sige, at jeg synes de danske ekvipager gjorde det vildt godtSøndag var så dagen hvor man skulle fine de individuelle Verdens mestere.Der var rigtig mange tilskuere i hallen og spændingen var stor..!Først var det de små hunde der skulle på banen.Både,Susanne,Lilian og Jesper gjorde det rigtig godt synes jeg,og Lilian endte på en kanon flot 4 plads.Jesper endte på en 6 plads og Susanne,kan jeg faktisk ikke lige huske hva hun endte på.!?De næste på banene var så mellem hundene..!Gitte have desværre en slalom fejl,men ellers et super løb.Dorthe's løb var også rigtig pænt,desværre en disk til Dorthe..!Natasha,havde et knald hamrende flot løb.Desværre Misforstår Doobi Tash,og de får en værring på 3 sidste forhindring.!SURT SHOW.Men man må sige at det har været Deres Vm i år.3 fejlfrie løb og 1 med en værring..!Men Deres endelig stilling blev så en 16 plads.En forbedring i forhold til sidste år.!Skide cool.!Det var sku flot.!De store skulle så banen.Søren løb var rigtig pænt..!Desværre får de en værring,men det var også en latterlig bane,synes jeg..!Peter var næste på banen.Han løb et meget spændende løb,må man sige.!Uha,det blev ikke trukket vejret et par gange,men de endte med at komme fejlfrit igennem og endte på en 21 plads.Sarahog Simic var den sidste hund fra Danmark af.Hun løb et ret flot løb,men mister lidt Simic efter slalom,men kommer flot fejlfrit igennem og ender på en 15 plads..!Cool..!Toxy og jeg var ude at gå rigtig mange gange i løbet af dagene.!Han blev mere og stresset over ikke at skulle løbe agility,så jeg tænkte at hvis nu han kom ud og gå tur,så meget som muligt,ville han nok blive mere træt.!Og det var jo skønt vejr,og skønne omgivelser.Jeg må indrømme at det er en kæmpe oplevelse at være deltager på det danske landshold.Også selvom, man ikke selv skulle løbe.!Sammenholdet var super fedt og ledelsen var meget dygtige til Deres job.!.Der sker mere "backstage" end man lige umiddelbart tror!Rigtig spændende at opleve faktisk.Efter en meget højlydt og spændende dag,var alle danskere fra det hotel vi boede på ude at spise..!Det var helt vildt hyggeligt og man kunne godt mærke at folk var ved at være trætte.!
Mandag morgen pakkede vi så spasser bussen og vendte retningen mod Danmark igen.!Turen gik rigtig rigtig langt...!!!!!Andet er der ikke at sige til det.Da vi endelig kom frem til Vantore,hvor familien Gjerulff bor,sad vi lige lidt tid og sludrede og gik derefter i seng.!Jeg har lagt billeder fra turen på mit picasa album.
Linket til det for du her :
http://picasaweb.google.com/lenetoxy/VM2009Strig#

Ingen kommentarer:

Send en kommentar