onsdag den 11. november 2009

DGI stævne i Barthahus

I lørdags var jeg og hundene til DGI stævne i Barthahus.!Dejlig uforpligtende og ingen stress.Jeg skulle også løbe med Lone Wilken's sheltie Fabi.Lone kan ikke selv løbe i øjeblikket,så Fabi blir ikke "rørt" så meget på agility banerne.Vi skulle løbe 3 løb.Det første var et agility løb.Toxy og jeg skulle først på banen.Toxy ville gerne tyv starte,men ellers var vi fejlfrie og vandt den klasse.Vi burde ha fået en væring,men dommeren så åbenbart ikke at Toxy var 2 meter forbi værrings linien,så fejlfrit løb til os.Næste løb var også et agilty løb.Dog bare med Fabi.!Det er kun 3 gang jeg løber med ham,så forventningerne var måske ikke så høje.Men jeg synes godt nok at løbet var ret godt.INGEN slalom problemer eller tyv start.Men tilgengæld jumpede han big time fra feltet på bommen,og jeg vælger at sætte ham tilbage på feltet,så DISK til os.!Næste bane vi skulle løbe var så et spring løb.Først løb jeg med Toxy.Er du gal,han var ude for pædagoisk rækkevidde.!Dog viser jeg ham ikke hundrede procent ,hvad han skal,men kontakten mellem os,var slet ikk tilstede..!Så en 7-800 Disk til os på den bane.!Det blev så Fabi's tur.Han lavede en fejl i slalom,så jeg tog den om,men ellers løb vi "fejlfri bane.Og et rigtig godt løb..!Til sidst på dagen skulle vi så løbe en "tid-fejl-ud".Vi havde 50 sek i alt.Hold op tænkte jeg.Der skal sku løbes i lang tid.Også med 2 hurtige hunde.!Banen var nem,men der var min 7 meter mellem forhindringerne,så det var en ret lang bane.:!Men der tog jeg så grueligt fejl.Toxy endte med 5 forhindringer og Fabi endte på 8 eller 9 forhindringer.!Så det var jo ikke så meget.!Efter vi havde løbet,gik Lone og jeg så en tur med hundene.!Der var et stort park ligende areal,som hundene kunne løbe frit på.!Fabi,Toxy og Qato løb og legede sammen,så det var rigtig hyggeligt.Da vi så kom tilbage til ridehuset,fik jeg lov til at træne lidt med Qato.Han var rigtig dygtig.Og jeg var faktisk ret overrasket over,hvor lydhør kan kunne være....!!!Det var en rigtig hyggelig dag.
Herunder er der video klip fra stævnet og se også lille Qato træne lidt agility.
Først kan Toxy's løb ses herunder :



Så Fabi's løb herunder :



Og herunder kan man se den lille "blå" træne :

Ingen kommentarer:

Send en kommentar