tirsdag den 24. november 2009

Jule udstilling i Køge- Qato avlsgodkendt.

Søndag var dagen hvor vi skulle udstille Qato.Og forhåbentlig få ham avlsgodkendt.Den foregik i Ravnsborghallen i Køge. Dansk sheltie klub afholdte Deres traditionelle juleudstilling,der var mange som var mødt op.Ialt 61 tilmeldte sheltier heraf 18 babyer og hvalpe.Dommeren var Ole Staunskjær.Jeg sad sammen med kennel Shenaja,som havde 3 af Deres hvalpe med fra det første Carson kuld.!Først skulle Charlotte (kennel mor) ind i ringen,med lille Ziva og hendes søskende.Ziva vandt klassen og blev bedste baby på dagen.SÅ FLOT..!Derefter skulle kennelen igen i ringen.!Det var i avlsklassen og rigtig flot vandt Shenaja også den klasse.Efter avlsklassen,var det så bedste opdræt,der skulle findes.Her var far Carson med sine 3 små tøser i ringen.!Og hold da lige fest.Kennel Shenaja vandt også denne klasse.!Kæmpe tillykke til Charlotte,Jeanette og Niels.!Det er Ziva som er på billedet(10 uger gammel.
Endelig var det vores tur.Qato havde alt for travlt med alle de andre hunde og specielt tæverne.!!Vi skulle ind i junior klassen og der var vist 8 hunde tilmeldt i denne klasse.Vi var nr 6 i rækken og mens vi ventede prøvede jeg om jeg kunne fange Qato's opmærksomhed.Jøsses,du almægtige,det var ikke nemt.Han var bare forelsket.!Vi kom op på bordet og Qato synes ikke det ligefrem var det fedeste.Men han jo også optaget af tæverne udenfor ringen og på et tidspunkt er han ved at falde ned fra bordet af bar' iver.Men dommeren grinede bare lidt over det.!Vi skulle så løbe en gange frem og tilbage og vi skam et RØDT bånd.Og en rigtig flot kritik,synes jeg.Jeg var rigtig glad,men noget frustreret over min lille blå teenage dreng.!INGEN kontakt overhovedet og alligevel et rødt bånd.Det var sku rigtig godt.!I anden runde var vi så 5 tilbage.!Vi endte som nr 4 i juniorklassen.Så det må man sige var mega fedt.!Han var den yngste og havde tabt sig (pgs 1 uge med dårlig mave)Og han havde slet ikke i nærheden af den mega pels de først 3 havde.Jeg fik også afvide af dommeren,at han har tiden foran sig.!Men nu har jeg en avlsgodkendt skøn sheltie..DEJLIGT..!
Herunder kan I se hans kritik fra udstillingen.Tryk på billedet,så blir det noget størrere,så man bedre kan læse den :

Ingen kommentarer:

Send en kommentar